“Meet the Millenials”, dat is de titel van Dolce & Gabbana Spring Summer 2017 campagne. Het Italiaanse ontwerpersduo nodigde een handvol razend populaire Millenials uit om front row te show bij te wonen, en enkele werden zelfs gevraagd om mee te lopen. Dolce & Gabbana zei dan ook bye-bye aan de klassieke modellen en maakte de front row én catwalk van hun nieuwe collectie “all about youth”.
Leger van miljoenen volgers
Geen domme zet van Domenico en Stefano, want deze Millenials hebben samen miljoenen volgers op Instagram en die volgden de show dan ook live mee. Rafferty Law, die als zoon van Jude Law in zijn vrije tijd wel eens op stap gaat met Kate Moss, is goed voor bijna 5.000 volgers. De zoon van supermodel Cindy Crawford, Presley Geber, is vooral bekend om zijn werk als aspirerend fotograaf, en heeft zo’n 120.000 volgers op Instagram. De Amerikaanse Cameron Dallas, bekend van zijn Vine filmpjes, stoot hen echter allen van de troon, met 13 miljoen volgers.
Controverse rond Melania Trump
Het ontwerpersduo kreeg het op Instagram deze maand ook erg te verduren, nadat Stefano Gabbano een foto van de nieuwe First Lady had gepost. Op het kiekje poseert Melania Trump in een zwarte wollen jurk met strikjes van het ontwerpersduo, en Stefano comment met een fiere “Melania Trump #DGwoman thank you US #madeinitaly” en enkele hartjes. Dat werd echter niet in dank afgelopen door veel van zijn volgers, die niet al te hoog oplopen met het nieuwe presidentskoppel. Of het nu gaat over Millenials of Melania, feit is dat Dolce & Gabbana nog steeds geen grijs koppel is in de modewereld.